1. Inleiding en doel
2. Toepassingsgebied
De klokkenluidersregeling kan door de volgende personen worden gebruikt om ernstige strafbare feiten of vermoedens van ernstige strafbare feiten te melden:
- Alle werknemers in een professionele context, d.w.z. werknemers, zelfstandigen, vrijwilligers, stagiairs, bestuurders, leden van de raad van bestuur van Easybell, aandeelhouders van Easybell en leden van toezichthoudende organen;
- Onafhankelijke aannemers, onderaannemers en leveranciers;
- Voormalige en toekomstige werknemers, d.w.z. alle personen die schendingen melden in een professionele en niet in een privécontext.
Easybell moedigt het melden van ernstige overtredingen via Easybell Speak Up aan. Er wordt echter benadrukt dat het systeem een vrijwillig alternatief is voor de gebruikelijke interne kanalen, zoals het lokale management, de lokale HR-manager, het management van de groep of de juridische afdeling van de groep.
Dstny moedigt haar medewerkers aan om gebruik te maken van het klokkenluidersysteem en om alle klokkenluiders die te goeder trouw een melding doen te beschermen. Deze personen zullen niet ongunstig worden behandeld of negatieve gevolgen ondervinden.
Het klokkenluidersysteem is geen hotline voor noodgevallen. Alle zaken die een onmiddellijke bedreiging vormen, d.w.z. wanneer er een risico is voor de gezondheid, het leven, enz. moeten worden gemeld via de gebruikelijke noodkanalen.
Soorten ernstig wangedrag op de werkplek:
- Omkoping
- Pesten
- Belangenverstrengeling
- Corruptie
- Discriminatie
- Vervalsing
- Fraude
- Gezondheid/veiligheid/milieu
- Wangedrag
- Schending van beleid/procedures
- Seksuele intimidatie
- Diefstal
- Schending van de gedragscode
3. Bericht
Mensen kunnen wangedrag melden via Easybell Speak Up op
eu.deloitte-halo.com/whistleblower/website/destiny .
Mensen kunnen wangedrag melden in verschillende talen: Duits Deens, Nederlands, Engels, Frans en Zweeds.
De klokkenluidersdienst is onafhankelijk en uitbesteed aan Deloitte als externe en onafhankelijke derde partij van Easybell. De dienst is 24 uur per dag beschikbaar.
Zodra de melding is beoordeeld, wordt deze doorgestuurd naar een vertegenwoordiger van Easybell voor verder onderzoek.
4. Anonimiteit
Personen die een incident of wangedrag melden zijn vrij om de mate van anonimiteit van hun voorkeur te kiezen:
- Individuen kunnen ervoor kiezen om volledig bekend te zijn en details te verstrekken over hun identiteit en betrokkenheid bij het gemelde incident.
- Individuen kunnen ervoor kiezen om hun identiteit of details bekend te maken aan Deloitte als een derde partij die deze informatie niet zal delen met Dstny.
- Personen kunnen ervoor kiezen volledig anoniem te blijven en hun veiligheid te waarborgen door hun identiteit niet bekend te maken aan Easybell of Deloitte. Het is belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven om verkeerde informatie te voorkomen. De klokkenluider kan echter communiceren via het Halo-platform en de nodige verduidelijkingen geven over zijn zaak zonder dat hij zijn privégegevens moet meedelen in de melding.
5. Feedback
In overeenstemming met de richtlijnen van de Europese Raad, is Easybell verplicht om te reageren op meldingen van klokkenluiders en deze op te volgen binnen 3 maanden (met de mogelijkheid om deze periode te verlengen tot 6 maanden voor externe kanalen in gerechtvaardigde gevallen).
Vertegenwoordigers van Easybell zullen contact met u opnemen met feedback over de voortgang of de genomen beslissing met betrekking tot het gemelde wangedrag.
Toegang tot het Easybell Speak Up platform is gratis en onbeperkt. Na het indienen van hun melding ontvangen zij een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee zij toegang hebben tot de website om feedback over hun zaak te lezen of, indien nodig, nieuwe informatie en bewijs toe te voegen aan hun reeds gemelde dossier.
FAQ
Om ervoor te zorgen dat Easybell een eerlijke, veilige en integere werkplek is. Wangedrag kan een negatieve impact hebben op de werkomgeving en de reputatie. Door wangedrag te melden, kunt u helpen geld te besparen door fraude op te sporen en ervoor te zorgen dat werknemers veilig zijn in hun werkomgeving.
Of u anoniem wenst te blijven wanneer u contact opneemt met Easybell Speak Up is aan u - u kunt anoniem blijven of Easybell Speak Up vertellen wie u bent, hoewel u wordt aangemoedigd om uzelf te identificeren omdat dit vaak het onderzoeks- en oplossingsproces vergemakkelijkt. Soms is het niet mogelijk om anoniem te blijven omdat uw identiteit duidelijk kan zijn voor Easybell Speak Up of Easybell op basis van de informatie die u verstrekt.
Easybell Speak Up zal zich inspannen om uw anonimiteit te bewaren als u dat wenst. Easybell Speak Up zal alle informatie die u over uzelf verschaft vertrouwelijk behandelen binnen Easybell Speak Up. Easybell Speak Up zal deze informatie ook openbaar maken indien de wet dit vereist.
U bent niet verplicht Easybell Speak Up uw naam te geven, tenzij u dat zelf wilt. Uw bericht zal alleen bekend zijn onder een referentienummer, tenzij u uw naam doorgeeft aan Easybell Speak Up.
Vertel Easybell Speak Up zoveel mogelijk. Bijvoorbeeld:
- Namen van betrokkenen
- Namen van getuigen
- Datum, tijd en locatie van het wangedrag
- Details van bewijsmateriaal
- Betrokken geld of activa
- Hoe vaak het incident zich heeft voorgedaan
De meeste gemelde gevallen komen aan het licht door tips van eerlijke mensen die niet zeker zijn van hun oorzaak. Er wordt niet van je verwacht dat je alle details kent. Het is voldoende als je meldt wat je weet.
Als je eenmaal een melding hebt gedaan, hoef je niet meer in de melding te worden opgenomen. Als u echter nieuwe of aanvullende informatie hebt of een eerdere melding wilt corrigeren, kunt u inloggen op de website met het referentienummer en wachtwoord dat u hebt opgegeven toen u uw eerste melding deed. Je kunt ook contact opnemen met de dienst en het referentienummer doorgeven.
Easybell Speak Up stuurt binnen één werkdag na uw melding een melding naar een verantwoordelijke medewerker van Easybell. Als je bij Easybell Speak Up iets meldt wat van cruciaal belang is, wordt dit uiteraard direct doorgestuurd naar Easybell.
Nee, er is geen beloning voor het melden van wangedrag bij Easybell Speak Up.
Als er redelijke gronden zijn om aan te nemen dat de informatie van de klokkenluider waar is op het moment van de melding en binnen het toepassingsgebied van het klokkenluiderbeleid valt, zal Easybell degenen die dergelijke informatie correct hebben gemeld beschermen tegen mogelijke vergelding in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.
U kunt contact opnemen met Easybell Speak Up zo vaak als u wilt om vermoedelijk wangedrag te melden.
Informatie gemeld bij Easybell Speak Up zal worden doorgestuurd naar de Easybell officer die verantwoordelijk is voor het afhandelen van wangedrag. Als hij of zij besluit dat actie nodig is, kan hij of zij indien nodig de relevante wetshandhavingsinstantie op de hoogte brengen.
Of er een onderzoek komt, hangt af van een aantal factoren, waaronder de verstrekte informatie, details, documentatie en het beleid van Easybell. Easybell zal beslissen welke actie nodig is wanneer zij het rapport ontvangen. Alle rapporten over belangrijke zaken worden onder de aandacht gebracht van het Internal Audit Committee van de Groep tijdens zijn reguliere vergaderingen.
Wanneer u contact opneemt met Easybell Speak Up, zullen uw persoonlijke gegevens worden verzameld als u ervoor kiest om deze te verstrekken, evenals alle andere relevante informatie over andere mensen die betrokken zijn bij het gedrag.
Easybell Speak Up zal persoonlijke informatie alleen gebruiken en openbaar maken in het kader van het verlenen van deze dienst aan u en Easybell. Easybell Speak Up zal de verzamelde informatie delen met Easybell zodat zij kunnen reageren op uw melding indien vereist door wet- of regelgeving.

Erkend en gewaardeerd!
Ons succes is gebouwd op vertrouwen van klanten en partners.
4.6 Rating op TrustPilot